Monday, September 20, 2010

kerja nak senang?

..okeh..
gua bukan nk ckp ape la kan.. dan gua bukan nk tujukan dekat sesapa..
cuma gua rasa punca ramai penganggur masih disebabkan memilih kerja. yes. memilih kerja yg paling senang.

seblm ni gua pikir, maybe dorang takde rezeki lg thats y tkder keje or dorang
dah usaha, tapi masih tak diterima.

yg bikin gua paneh hati ialah... bila KITA bg dia peluang kerja, train from A to Z, bg detail segala info supaya nanti time kerja dah tau nk buat mcm mana..(ade company laen buat?dia amik ko kerja...pastu pepandai ko la nk sesuaikan diri!) pastu bincang ngan dia kerja ni sesuai tak ngan dia? okeh ke tak? serasi ke tak?
pastu kita bawa di ke environment yg baru, daripada gaji cashier kepada gaji yg sesuai dengan kelulusan..(degree kononnye dari Uni yg terkemuka di Mlesia)

esoknye dia antar msg bgtahu yang dia tak sesuai dengan kerja ni,susah, takleh nk tangkap,terlalu MENCABAR!!

Hello!!kerja camni ko ckp mencabar?? kenapa orang lulusan SPM bole kerja bertahan selama 4 5 tahun, dia yg blaja sampai degree tak tahan kerja sehari?? lepas ni nk sarankan dekat kerajaan,buat satu course baru:
Degree in supermarket cashier.



*kita nk tolong orang. tapi dia sendri mls nk tolong diri sendri.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...