Tuesday, November 9, 2010

Balik kampung lagi?

..asal ko ni asik balik kg je?..
seseorang bertanya dengan perasaan jeles. sebab dia takder kampung. hahah.

okeh. sempena hari raya deepavali hari tu memang terbaek lah! sebab cuti
jumaat-ahad. ape lagi gua balik kg lah! bukan ape.. :(
sebab gua kene kerja time raya haji nanti, so terpaksa la pulang awal menyambut deepavali.
hahaha.

Jumaat:

sayuran yg terdapat dikampung sendiri. bertuah kan ada kg?

Pagi: angah bawak mee rojak popular beli dekat pasar kuala pilah
Tengah hari: mak masak kari ikan tenggiri campur terung panjang + sayur bayam.
Petang: ayah order laksa. order sajaaa!! hehe gua pertama kali buat laksa. alhamdulillah..menjadi. pastu mak buat talam ubi. perghh!
Malam: giha buat kek bodo (kek planta) kenapa bodo?
sebab dia nye bahan mcm bodo2 simple je.
hahaha kek tu di order oleh Didi. siap request kek warna merah lagi!
dia memang kaki kek! lebih2 lagi kalau makcik dia yg cun ni buat.muntah!.
boboy pulak abes sepinggan dia bedal kek tuh.
mentang2 la sedap! haha muntah sekali lagi.

Sabtu:




Pagi Buta: Mak buat Nasi goreng pedas! + lempeng
Pagi Biasa: sarapan mee goreng dekat kedai pak ngah
Tengah Hari: giha masak lala goreng pedas + alang masak sardin special!
Petang: giha buat donut sebab mak order. Order lagii!! hehe
Senja: giha panggang chicken wings. disamping ada insiden berbahaya!
Malam: Semua orang order nasi lemak sambal sotong + udang! haha orderr saja!!


Ahad:



Pagi: kitorang order roti canai kat kedai je. hahah
Tengah hari: giliran giha plak order kat mak! mak nk order gulai cendawan kukur bole?? siapp!!
Mak order puyuh panggang masak gulai dekat diri sendiri. huhu. lazat giler!!
sambil2 mak masak tu, gua buat kerepek ubi bersira gula.
rebus ubi, potong nipis2.jemur sampai kering.goreng.sira dengan gula.siap mkan.
Petang: sudah la korang nih.. asik makan dan order je kat kampung. jom kita balik s.alam!
otw balik shah alam tu, sempat gak singgah kat gerai tepi jalan beli kuih BOOM! mkn lagi!

begitulah aktiviti kitorang kat kampung. HEHE


10 comments:

zuliana said...

bagus sangat..rajin masak n makan...

giha lalala said...

hehe sangat bagus.
bole jadi isteri mithali.
ahaks!

Azura Ani Salaim said...

Waaaaaaaaaahhhhhhhhhh, nak sikit boleh, ngeh3x....

giha lalala said...

hehehe..bole.. nanti giha masakkan tuk azura :P

Triple C said...

nk sikit...

-telordibasuh- said...

cukup bersih pic telor ayam tu hahhaa...

giha lalala said...

chin kalau mau dtg ke kg meh!

encik telor: itu telor ayam kampung tuh! muehehe

Aefa said...

lapar lak bila tgk mknan ni. hehhee

Lulu caldina said...

tak baik tau..
huh..asyik2 asyik gambar makanan..
terliur...waaaa

giha lalala said...

aefa: hehehe jgn meleleh dpn PC tau. ahah

cik lulu: eheheh sesekali terliur ape salahnye :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...