Wednesday, October 13, 2010

Selamatkah kita kalau ke stadium?


..gua bukan nk ckp ape..
hati ni teringin nk pg tengok bola kt stadium
nk rasa ke'best'an aura stadium la katakan..
tapi apa yg gua peratikan skang nih..
asal lepas perlawanan beberapa negeri yg beraksi je..
mesti ada pergaduhan, baling2 botol, mercun dan lain-lain lagi
persoalannye skang nih..
TERJAMIN KAH KESELAMATAN KETIKA DIDALAM STADIUM??

gua takut jadi mangsa keadaan je
contohnye mcm orang lain yg gadoh, orang lain yg kene
tak pun pasukan pilihan kalah, lepastu frust..
lepaskan tekanan..
musnahkan barangan sang lawan
pecahkan cermin keta pihak lawan,
calar balarkan kereta
tak pun musnah kan stadium... kan ke rugi kerajaan negeri nk tanggung semua?

kan ke orang yg tak besalah menjadi mangsa?
mungkin tak semua orang/semua perlawanan yg mencetuskan pergaduhan
tapi mana tau time gua tgk bola plak laaa nk ada gadoh2 kan?
so gua mengambil keputusan tgk kat tv je.
sedih :(

ape2 pun gua masih ada semangat kesukanan malaysia di dalam diri ni
cuma takot nk pg stadium je!



*masih berfikir nk tgk n9 lawan kat bukit jalil atau tidak =)

4 comments:

نوريسواندي عبدالوهاب said...

bule jo poie giha.. takdo masalah asalkan jgn lawan team kelantan... kekeke.. biaso eh yg bwk masalah penyokong kelantan.. final pialo FA lwn Kedah awal tahun dlu ok jo.. xdo nak poghang meghocun pon..

-telordibasuh- said...

haha...better dok depan tv je...

dunspeak♥ said...

hehe betul tu telor..duk depan tv ajelah..insyaAllah selamat.hehe

giha lalala said...

bro somak: hahaha opss! ada ciri kenegerian nih. hahahha
maybe!

encik telur: dok depan tv mkn telor ye tak? hahhah

encuk dunspeak: hahaha duduk makan tv ye.. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...