Monday, October 11, 2010

..kemalangan yg menyayat hati di Melaka.. [UPDATED]


15-oct-2010
-------------------
Al-Fatihah utk adik mu azie. Tuhan lebih menyayangi nya. Setelah genap 5 hari bertarung nyawa
dari tarikh kejadian 10.10.10. - 15.10.10.
Aku harap ko tabah dengan dugaan dari Allah ini.
Aku harap ko teruskan hidup ini demi Ma dan abang.
banyak-banyak bersabar. aku sentiasa menyokong mu dari belakang.
aku harap owner Bas Delima tu ada tolong keluarga ko.
aku sayang ko..take care azie :(
-------------------------------------------------


Kemalangan ngeri menyebabkan 12 kematian membabitkan dua bas, tiga kereta dan sebuah van di Kilometer 223 Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) arah selatan berhampiran Pedas, petang semalam.


my best friend FB status malam tadi:

"adek aku Sha Mia excident...aku tatau keadaan dia..camne...sekarang dia dihospital melaka..kawan2..doakan adek aku selamat....aku masih tak dapat maklumat adek pasal ade patient takde ic..doakan adekku selamat sedihhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!"

giha lalala: semoga adik mu baik2 aja.. aku disini tumpang sedih :((

bestfriend: lingkup bas ko tau..2bus,3kete,1van kt simpang 4.aku tkot aku call da hspital.xde name adk aku,tp ade patient xde identiti kt zon merah..remaja.aku tkot tu adk aku..ya ALLAH..aku sok nk trun sane.

giha lalala: ishh ini kes teruk nih.. sabar mung. harap2 itu bukan adik ko.
doa byk2.. kalau bole, cuba call lg sekali hosp tu utk double cnfrm..

Align Center(masa gua msg2 kat wall FB dia, gua tak tau lagi sebenarnya ada kemalangan ngeri kat Melaka)
bangun pagi nih, baru tahu :((
gua harap2 sangat yg dlm bus tu bkan adik dia. :((




5 comments:

-telOrDibAsuh- said...

ha ni baru betul tarikh bersejarah
10.10.10...

giha lalala said...

betol jugak kan?
huhu.. tarikh yg sangat2 diingati selain angkasawan kawen. huuh

-telOrDibAsuh- said...

giha..
whatever people define 10.10.10, but telor still define it as a SUNDAY!hahaha..

ftrhd said...

now nak balik naik bus dah rasa lain macam. OMG I nak stay dalam umah je.. oh train kan ada.. hehehe

giha lalala said...

encik telor: haha. memang SUNDAY. tapi sunday yg tragis.

skang ni dah kompom adik kawan giha yg ada dlm bus tu. tgh kritikal kat hops. melaka now.
mintak2 semua nye selamat.

encik fitri: naik apa2 pun, kalau dah takdir eksiden jugak.. jalan kaki pun bole kene langgar.

harap2 tak terjadi pada kita kan? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...